Reuters hacked … but is the toaster still loyal?!/Reuters/status/231436706858029056

Less than a week after a New York Times writer was duped by Wikileaks with a fake op-ed, Reuters has reportedly been hacked and had fake blog posts published under its name.

…and fabricated blog posts were falsely attributed to several Reuters journalists. We are working to address the problem. (2/2)

— Reuters Top News (@Reuters) August 3, 2012

A false blog posting, purporting to carry an interview with the head of the Free Syrian Army Riad al-Asaad… (1/3)

— Reuters World (@ReutersWorld) August 3, 2012

… was illegally posted on a Reuters journalist's blog page on on Friday. (2/3)

— Reuters World (@ReutersWorld) August 3, 2012

Reuters did not carry out such an interview and the posting has been deleted. (3/3)

— Reuters World (@ReutersWorld) August 3, 2012

Reuters provided some background on the fake Syria story:

In the purported interview, the FSA leader was alleged to have said his forces were pulling back from the northern province of Aleppo after clashes with the Syrian army.

The Free Syrian Army issued a statement denying that any such interview had taken place, and blamed President Bashar al-Assad’s government for the false posting.

The report “was fabricated by the regime, as it seems the news agency was hacked”, it said in a statement.

As of right now, Reuters has yet to determine who is behind the hacking. Until the guilty party is found, Reuters’ blogging platform will remain offline.

Read more: